piątek, 25 kwietnia 2014

marzenie o okrągłym stole


Mieszkam w prawie stuletnim, drewnianym domu, który przeszedł wiele modernizacji, ulepszeń i upiększeń. Nasze pomysły nie zawsze mogły być realizowane, bo a to ściana nośna, a  to efekt niezamierzony urzekał swoją funkcjonalnością lub wdziękiem.
 Kolejnym obiektem moich westchnień jest stół - marzy mi się piękny, okrągły, rozsuwany...i koniecznie biały. 
To marzenie. A rzeczywistość?
Rzeczywistość - to stary stół, który pojawił się w domu  przed dwudziestu laty, razem z nami i razem z remontem, dzięki któremu stanął "w ścianie". Nie można go przestawiać, mieści "góra" 6 osób - to jego wady. 
Za to zalety - ooooo- nie do przecenienia! 
Tutaj jadaliśmy wszystkie posiłki, tutaj biesiadujemy z Przyjaciółmi, tu Madziuśka wykonywała wszystkie swoje pierwsze "dzieła", odrabiała lekcje...rozlewała herbatkę.. :) 
Duży, drewniany stół przyjmował wszystkie nasze dobrodziejstwa ze spokojem, jest podrapany, ma wgłębienia, rysy, pęknięcia - ale ma też naszą historię. Oparte dłonie  czują jego ciepło i drewnianą miękkość - czy można go zamienić? 


żeby nie było tak bardzo sentymentalnie - teraz bardziej przyziemnie :)
Kiedyś - w zamierzchłych czasach, kiedy to więcej szydełkowałam - oprócz obrusu na stół, zrobiłam też poduszki. Zbyt często uzywane trafiły do przepastnej szafy, by teraz powrócić na salony :)


Serdecznie pozdrawiam


a.

9 komentarzy:

  1. Iwonko, fajny pomysł z tym stołem . W domu mamy takie meble z którymi w życiu się nie rozstaniemy, mogą jedynie zmienić miejsce. Masz piękne słoneczne mieszkanko i fajne drzwi - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Stuletni domek? Fajna sprawa. Podusie śliczne!
    Pozdrawiam-D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny ten domek, to drewno w okół to jego wielka zaleta. Ja sama marze o okrągłym stoliku do naszej jadalni :)))
    Miłego dnia życzę
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieszkamy w drewnianym domku latem u znajomych, takie domy latem są chłodne, a zimą ciepłe..Twój bardzo klimatyczny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest w drewnianych domkach, dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam :))

      Usuń
  5. Piękny, klimatyczny domek... W każdym kąciku widać i czuć klimacik- taki ciepły, rodzinny...

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny taki stół. prawie jak najmodniejsza obecnie wyspa. świetnie sobie poradziliście.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ os stoi fajnie "rozkraczony". Szkoda by było pozbywać się go. Wiem, że chciałoby się nowy, fajny, ale okrągły stół trudniej ustawić. Musi być miejsce dookoła. Może do tego dorobić dodatkowy blat i przenieść go w inne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie,raczej się go nie pozbędę, jest super :)) a marzenia ... są,to ważne :))

      Usuń